22.12.2021r.
Temat: 24 grudnia – Wigilia świąt Bożego Narodzenia.
Podręcznik s. 330-331 👀
Cele:
1. Czytam utwór poetycki ze zrozumieniem.
2. Poznaję nietypowe formy graficzne wiersza.
3. Wyszukuję w tekście epitety i określam ich funkcje.
4. Poznaję symbolikę ozdób choinkowych.
5. Rozmawiam o tradycjach świątecznych.
6. Układam życzenia świąteczne.
1. Aktywne wprowadzenie (Zanim przeczytasz)
2. Odczytanie utworu „Choinka” ludwika Jerzego Kerna
3. 👉Zauważenie cech charakterystycznych wiersza (Po przeczytaniu, ćw. 1):
a. Czym wyróżnia się utwór?
b. Czy spotkaliście się już kiedyś z takim zapisem?
c. Czy wiecie, jak się nazywa taki wiersz?
💢WIERSZ OBRAZKOWY – to wierszowany utwór, który swoim kształtem graficznym przypomina kształt jakiegoś przedmiotu. To forma zabawy poetyckiej, której początki datuje się na starożytność!
4. 👉Wyszukiwanie w wierszu epitetów i wskazywanie ich funkcji (Po przeczytaniu, ćw. 2):
a. Zapiszcie w zeszycie znalezione w wierszu epitety
b. Zastanówcie się, jaka jest ich funkcja w wierszu? Czego dzięki nim się dowiadujemy?
5. 👉Omówienie symboliki ozdób choinkowych (Po przeczytaniu, ćw. 3):
6. 👉Nazywanie środków poetyckich w tekstach oraz określanie ich funkcji (Po przeczytaniu, ćw. 4)
7. 👉Rozmowa o tradycji ubierania drzewka świątecznego (Po przeczytaniu, ćw. 5):
a. Z czym Ci się kojarzy ozdabianie świątecznego drzewka?
b. Wymień emocje, wspomnienia i obrazy, które przychodzą Ci na myśl. Zapisz je w zeszycie
8. 👉Rozmowa o wymarzonych świętach (Po przeczytaniu, ćw. 6)
9. 👉Układanie życzeń świątecznych (Po przeczytaniu, ćw. 7)
10. 👉Przeprowadzenie dyskusji o choince (Po przeczytaniu, ćw. 8)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz