środa, 8 września 2021

9.09.2021 r. 

 

Temat: Wyobcowanie.


Podręcznik s. 10-13 👀


Cele:

1. Omawiam elementy świata przedstawionego w utworze

2. Charakteryzuję narratora i bohaterów opowiadania 

3. Określam problematykę utworu

4. Biorę udział w dyskusji o tolerancji

5. Oceniam zachowanie chłopców


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Łamańce językowe 

        b. Kto to jest imigrant?

        c. Z jakich powodów ludzie opuszczają swój rodzinny kraj?

        d. Jakie trudności mogą napotkać w nowym miejscu pobytu?

 

2. Odczytanie fragmentu tekstu Ewy Grętkiewicz Szczekająca szczęka Saszy

3. 👉Omówienie świata przedstawionego w opowiadaniu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.–4.) 

4. Przypomnienie najważniejszych pojęć związanych z epiką. (Przypomnienie, Nowa wiadomość) 

5. 👉Ocena zachowania bohaterów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5. i 6.) 

6. Wskazanie i omówienie problemu poruszonego w tekście:

        a. Zabawa „gorące krzesło”: zapiszcie w zeszycie 2 pytania, które moglibyście zadać Saszy, aby go lepiej poznać. Ochotnik zajmuje krzesło na środku klasy i odpowiada na zadane pytania


7. Dyskusja na temat tolerancji. (Wśród ludzi) 

8. Projekt: 

        a. Przygotujcie w parach plakat na temat wybranego kraju sąsiadującego z Polską. Na plakacie powinny znaleźć się najważniejsze informacje, ciekawostki, zdjęcia, rysunki… 


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: Ćwiczymy ortografię. Podręcznik s. 312-317 Ćwiczenia do języka polskiego, s. 97-101 Cele: 1. Zapisuję poprawnie wyrazy...