17.05.2022r.
Temat: Po co Bóg stworzył człowieka?
Podręcznik s. 238-242
Cele:
1. Wskazuję epitety i określam ich funkcję w tekście
2. Interpretuję sens wiersza
3. Wyjaśniam, czym kierował się Bóg, stwarzając człowieka
4. Wymieniam elementy nazwane cudami
5. Czytam tekst ze zrozumieniem
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Co oznaczają frazeologizmy: wyczyniać cuda; coś graniczy z cudem; cudów nie ma; ósmy cud świata
2. Odczytanie wiersza Joanny Kulmowej Człowiek żeby patrzał.
3. Odnalezienie w wierszu elementów świata nazwanych cudami. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Wskazanie epitetów. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Określenie, jaki obraz Boga wyłania się z tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Nazwanie powodu stworzenia człowieka według osoby mówiącej w wierszu. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Zinterpretowanie trzech ostatnich wersów utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.)
8. Opisanie innych cudów widzianych na co dzień. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz