31.03.2022r.
Temat: Widzenie świata.
Podręcznik s. 192-193
Cele:
1. Określam problemy zawarte w utworze
2. Przedstawiam własne rozumienie tekstu i je uzasadniam
3. Wyszukuję informacje wyrażone pośrednio i wprost
4. Odróżniam informacje o faktach od opinii
5. Charakteryzuję dzieła plastyczne
6. Dokonuję selekcji informacji
7. Opowiadam o przeczytanym tekście
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Przyjrzyjcie się obrazkom – co widzicie?
b. Co to jest perspektywa?
2. Odczytanie fragmentu tekstu Ludwika Janiona Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa:
a. W jaki sposób autor tekstu nawiązuje kontakt z czytelnikami?
b. Znajdźcie słowa, które o tym świadczą
3. Określenie tematu utworu. (Po przeczytaniu, ćw. 1.)
4. Zwrócenie uwagi na różnice w odbiorze rzeczywistości. (Po przeczytaniu, ćw. 2.)
5. Rozmowa na temat artystycznych wizji świata. (Po przeczytaniu, ćw. 3.)
6. Zdefiniowanie wyrażenia artysta znakomity. (Po przeczytaniu, ćw. 4.)
7. Zinterpretowanie przesłania zawartego w ostatnim zdaniu tekstu. (Po przeczytaniu, ćw. 5.):
a. Dlaczego każdy z nas widzi świat inaczej?
b. Co oznacza stwierdzenie „Każdy ma prawo do swojego widzenia świata”?
8. Określenie, w jaki sposób autor tekstu nawiązuje kontakt z czytelnikami. (Po przeczytaniu, ćw. 6.)
9. Objaśnienie znaczenia sentencji Ludwika Janiona. (Po przeczytaniu, ćw. 7.)
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz