środa, 15 grudnia 2021

16.12.2021r.  


Temat: Refleksja o sobie samym.


Podręcznik s. 128-129 👀


Cele:

1. Rozpoznaję i wyjaśniam przenośnie występujące w tekście

2. Charakteryzuję podmiot liryczny 

3. Określam tematykę i problematykę utworu

4. Nazywam wrażenia, jakie wzbudza w nas czytany tekst

5. Wskazuję wartości ważne dla podmiotu litycznego

6. Wyszukuję informacje wyrażone wprost i pośrednio

7. Określam temat utworu

8. Redaguję notatki


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz) 

2. Odczytanie utworu Czesława Miłosza Do mojej natury

3. Określenie nastroju wiersza:

        a. Jaki nastrój towarzyszył Wam podczas czytania tekstu.

 

4. 👉Budowanie hipotezy interpretacyjnej. (Po przeczytaniu, ćw. 1.):

        a. Dokończcie zdanie „Wiersz mówi o …” 


5. 👉Poszukiwanie wiadomości o podmiocie lirycznym i adresacie wypowiedzi lirycznej. (Po przeczytaniu, ćw. 2.‒7.):

        a. Wskażcie fragment utworu, z którego możemy czerpać informacje o podmiocie lirycznym – czy jest mężczyzną, czy kobietą; w jakim jest wieku; w jakim jest nastroju; czy jest zadowolony ze swojego życia; jaki chciał być

        b. Teraz poszukajcie fragmentu, w którym znajdziemy informacje o odbiorcy 

        c. W następnym kroku stwórzcie sami notatkę o podmiocie lirycznym i adresacie wiersza – w dowolnie wybranej przez siebie formie


6. 👉Rozważanie, czego od bohatera wiersza może nauczyć się młody człowiek. (Po przeczytaniu, ćw. 8., 9.):

        a. Zapiszcie w zeszycie trzy wartości, które chcielibyście realizować w życiu oraz określcie, jak możecie do tego dążyć

 

7. 👉Porównanie podmiotu lirycznego wiersza z bohaterem obrazu Caspara Davida Friedricha Marzyciel. (Po przeczytaniu, ćw. 10.) 

8. 👉Praca w grupach. (Po przeczytaniu, ćw. 11.)


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

15.06.2022r.   Temat: Ćwiczymy ortografię. Podręcznik s. 312-317 Ćwiczenia do języka polskiego, s. 97-101 Cele: 1. Zapisuję poprawnie wyrazy...